ترجمۀ مکالمۀ درس اول کتاب زبان انگلیسی پایۀ هشتم در این مطلب قرار داده می‌شود. امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

• Lesson 1 (My Nationality)

Shayan:     Mr. Chaychi, this is my cousin Sam. He speaks French, English, and a little Persian.
Teacher:   Oh, nice to meet you, Sam.
Sam:         Nice to meet you, too.
Teacher:   Are you from Iran?
Sam:         Yes, I’m originally Iranian, but I live in France.
Teacher:   Welcome to our class. How do you like it in Iran?
Sam:         Iran is great! I love it. It’s a beautiful country.

• درس 1 (ملیّت من)

شایان:  آقای چایچی، این پسر عموی من سَم است. او فرانسوی، انگلیسی و کمی فارسی صحبت می‌کند.
معلم:    آه، از دیدن تو خوشبختم، سَم.
سَم:     من هم از دیدن شما خوشبختم.
معلم:    آیا تو از ایران هستی؟
سَم:     بله، من اصالتاً ایرانی هستم، ولی در فرانسه زندگی می‌کنم.
معلم:    به کلاس ما خوش آمدی. تو ایران را چگونه می‌بینی؟
سَم:     ایران عالی است! من عاشق آن هستم. کشور زیبایی است.